Kanker is een ziekte die ons allemaal raakt. Een op de drie Nederlanders krijgt gedurende zijn leven kanker. Per jaar gaat dit om ruim 89 duizend mensen. Joeri Gilissen is in onze praktijk werkzaam als oncologiefysiotherapeut. Hij behandelt en begeleidt patiënten in alle fasen van hun ziekte. Hen helpen zo lang mogelijk actief te blijven of juist weer actiever te worden, is zijn doel; een gericht trainingsschema het middel.

Om de patiënt zo goed mogelijk te kunnen bijstaan, werkt Joeri veel samen met oedeemtherapeute Marion Verberne.

Sociale factoren

De oncologiefysiotherapeut heeft ook oor en oog voor de psychische en sociale aspecten die met deze ziekte gepaard gaan. Hij maakt deze bespreekbaar, biedt een luisterend oor en coacht mensen waar gewenst. Want wanneer is iemand fit genoeg om weer aan het werk te gaan of huishoudelijke taken op te pakken? En hoe ga je om met je ziekte?

Verlichting brengen

Als het levenseinde nadert, kan de oncologiefysiotherapeut de patiënt ondersteunen door samen de meest comfortabele houding te zoeken of door ademhalings- en ontspanningsoefeningen aan te bieden. Deze kunnen benauwdheid, pijn en angst verlichten.

Wist u dat…

alles erop wijst dat bewegen tijdens chemotherapie een positief effect heeft op het welbevinden van de patiënt? Hoe zwaar het soms ook is en hoe gering de inspanning misschien lijkt. Wilt u meer weten over het oncologie-revalidatieprogramma, klik dan hier.

Afspraak of vraag stellen?

Wilt u een afspraak maken met Joeri of hem een vraag stellen, belt u dan naar (0343)-441690.

U kunt ook mailen:

of

Klik op de foto om de folder te lezen.

Bron folder: www.onconet.nu