Vacature

Per 1 oktober 2020 zijn wij op zoek naar een enthousiaste:

FYSIOTHERAPEUT(E)

voor minimaal 20 uur per week

Voor de volledige vacature klik hier 


 Corona-maatregelen binnen onze praktijk.

 

Heeft u een afspraak? Houd u zich dan aan de volgende regels

- U en/of uw huisgenoten/gezinsleden hebben geen van de volgende (ook milde!) symptomen:

* Neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts (vanaf 38⁰C)

*  Deze klachten had u ook niet in de laatste 24 uur

- U en/of uw huisgenoten/gezinsleden hebben geen vastgestelde Corona in de afgelopen 14 dagen

- U bent verder gezond en voelt zich momenteel gezond

- U neemt 1 hoeslaken of 1 groot badlaken + 1 handdoek mee

- U komt alleen

- U wordt gebracht: de brenger blijft buiten

- U komt pas binnen als het bijna tijd voor uw behandeling is (ca. 1-2 minuten)

- U kunt geen gebruik maken van de wc's, kleedruimtes en douches

- U desinfecteert bij binnenkomst de handen

- U houdt min. 1,5 meter afstand tot anderen

- U verlaat na uw behandeling direct het pand

Aanvulling als uw behandeling plaats vindt in 1 van onze oefenzalen:

- U komt reeds omgekleed naar de praktijk

- U gaat gelijk naar beneden en neemt plaats op de stoel waar de naam van uw behandelaar ligt

- U wisselt uw schoeisel

- U wacht tot u gehaald wordt.

 

Voor de sport- en beweeggroepen geldt helaas nog dat deze tot minimaal 1 september niet mogen plaatsvinden.
Voor informatie rondom onze sport- en beweeggroepen: klik hier

 

 

Zodra er wijzigingen zijn zullen wij u via deze pagina en Facebook op de hoogte brengen.

 


  

Afmelden Sportgroep

 

Kunt u onverhoopt niet komen sporten?

 

Vanaf heden kunt u zich tot 5 minuten voor aanvang afmelden (dit was 1 uur)

 

U krijgt dan een deelnamepunt erbij.

Deze kunt u gebruiken om een andere dag/tijd te komen sporten.

 

 


 

FIT! tijdens of na Kanker

 

Klik op foto om tekst te lezen.

Bron folder: www.onconet.nu

Klik hier voor meer informatie betreffende oncologiefysiotherapie.

 


Parkeren bij Fysiotherapie Maarn-Maarsbergen

*** DENK AAN UW PARKEERSCHIJF ***

Onze praktijk in gevestigd binnen de zogenaamde 'Blauw-Zone'

U mag maximaal 2 uur parkeren....

Er wordt op dit moment streng gecontroleerd.
Wij hebben begrepen dat een bon u € 90,00 kost.
Dit is toch zonde van uw geld.

Geen parkeerschijf of geen ruimte?

Bij de Twee Marken, Tromplaan, is een parkeerplaats welke buiten de zone valt. Hier kunt u vrij parkeren.

 


  'PINNEN'   Jazeker, ook dat kan bij Fysiotherapie Maarn-Maarsbergen

Handig voor betaling van uw rittenkaarten FunXtion, Perfect Pilates ipv een eenmalige machtiging en losse artikelen als braces en een rolletje curetape ed.

Maar ook behandelingen welke niet vergoed worden door uw verzekering (bv omdat uw aanvullende verzekering op is of u enkel een basisverzekering heeft). Na uw behandeling kunt u dan gelijk aan de balie afrekenen en krijgt u desgewenst uw factuur mee.

...

Mocht u een factuur van ons via de post ontvangen en wilt u liever aan de balie betalen ipv overschrijven, dan kunt u deze ook komen voldoen met uw pinpas.

 


  

GESUPERVISEERDE LOOPTHERAPIE VANAF 2017 IN DE BASISVERZEKERING

 
U zult het inmiddels al gehoord hebben:
Vanaf 2017 worden 37 behandelingen gesuperviseerde looptherapie (GLT) uit de basisverzekering vergoed voor patiënten met een verwijzing van de huisarts of specialist!
Dit wil zeggen dat patiënten geen aanvullende verzekering nodig hebben om een traject GLT met daarin 37 behandelingen vergoed te krijgen.
Een enorme barrière voor het starten van het traject GLT is hiermee overwonnen!
 
Nu krijgen wij veel vragen over hoe deze vergoeding vanuit de basisverzekering geregeld is.
Hoewel we helaas nog wachten op het antwoord op andere vragen vindt u hier onder alvast het antwoord op de meest gestelde vraag:
 
MIJN PATIENT IS IN 2016 GESTART MET EEN TRAJECT GLT. KRIJGT HIJ/ZIJ IN 2017 OOK 37 BEHANDELINGEN UIT DE BASISVERZEKERING VERGOED?
Ja. Bij de opneming in de basisverzekering is geen overgangsrecht geregeld. Dit betekent dat een verzekerde per 1 januari 2017 max. 37 vergoedingen vanuit de basisverzekering vergoed kan krijgen, ongeacht of hij/zij in 2016 al in behandeling was.
 
 
 

Gaat u met de auto op vakantie? Zo'n lange autorit kan een behoorlijke aanslag op uw lichaam zijn. Vooral uw onderste rugwervels krijgen het zwaar te verduren. De zithouding in de auto of een verkeerde afstelling van de stoel blijken vaak de oorzaak van klachten

Afstelling stoel

Een degelijke autostoel beschikt gelukkig over maximale verstelmogelijkheden voor optimaal comfort. Een goede zithoogte steunt de rug. Zet uw stoel naar voor of achter volgens uw lengte en de afstand tot de pedalen. De stoel moet zover naar voren staan dat u met de voeten gemakkelijk bij de pedalen kunt. De hoofdsteunen kunt u hoger of lager zetten en kantelen. Denk erom, ze hebben een belangrijke taak! Ze beschermen u tegen een whiplash. Een hoofdsteun is op de juiste hoogte als de bovenkant van de steun even hoog is als de bovenkant van uw hoofd. De maximale afstand tussen hoofd en hoofdsteun mag niet meer zijn dan 5 centimeter. Zijdelingse ruggensteunen komen van pas bij het bochtenwerk en een verstelbare lendensteun is geen overbodige luxe voor lange ritten. Er zijn ook diverse hulpmiddelen in de handel, wanneer uw auto al wat ouder is.

Goede houding

Ga rechtop zitten, het bekken zo ver mogelijk tegen de leuning aan. Houdt het stuur met licht gebogen armen vast met de handen in de ‘tien voor twee’ positie. Schouders laag en handen ontspannen. De positie van het autostuur moet zo zijn dat u alle instrumenten op het dashboard kunt lezen zonder uw handen te verplaatsen.

Regelmatig stoppen

Het is nooit goed om te lang in dezelfde houding te zitten. Stop regelmatig om te ontspannen en oefeningen te doen. Verstel ook eens de stoel: wat meer rechtop of juist naar achteren

- Ga lekker een stukje wandelen

- Maak kleine cirkels met uw heupen

- Hang voorover en probeer met uw handen uw voeten aan te raken

- Voor de nek: draai in rustig tempo uw hoofd een paar keer naar links en rechts en beweeg het hoofd naar voren en naar achteren

- Trek de schouders op en laat ze met een plofje weer vallen

Heeft u na thuiskomst toch nog last van aanhoudende klachten aan nek, rug of benen? Blijf hier dan niet mee rondlopen en maak direct een afspraak bij onze praktijk.


  

Momenteel is het op-en-top zomer in Nederland! Heerlijk, maar veel mensen hebben last van deze warmte. Kwetsbare groepen als ouderen, kinderen en mensen met een chronische aandoening kunnen er zelfs serieuze gezondheidsklachten van krijgen.


Zo ga je om met een hittegolf:

- Drink elke dag twee liter water. Het liefst water en geen alcohol. Behalve water kun je ook vruchtensappen, bouillon, sportdrankjes en melk drinken.
- Ga voorbereid op pad en neem een fles water mee, draag lichtgekleurde kleding van katoen of linnen en iets op je hoofd.
- Houd een siësta, tussen 12 en 16 uur kun je beter niet buiten komen en niet al te veel inspanningen doen. Geef jezelf een tropenrooster en doe een verfrissend middagslaapje.
- Eet gezond, groentes en fruit bevatten behalve water ook een heleboel vitamines en zouten. Bewaar etenswaren niet te lang en houd ze goed gekoeld.
- Zoek verkoeling, maak je gezicht, hals en polsen nat. Neem een niet te koude douche, een voetenbadje, leg een natte handdoek in je nek of bespuit jezelf met de plantenspuit. Een ventilator kan ook helpen.

Geniet van deze mooie zomerdagen!